Das Frage-, Antwort- und Spaßportal für alle Schwedenfans

Solidarität | Cолідарність
Schwedeninfos:Treibstoffpreise WechselkursStellenangeboteEinkaufenKalender
Schwedenurlaub:Online ReiseführerFährüberfahrtenFerienhäuserZimmerWoMo/WW mieten
Unterhaltung:ChatWebcamsGalerie
Schwedisch lernen:Unterwegs & nebenbei: Lerne beim Sport, Kochen oder im Auto.
Tipp:ab 37,90 € - mit dem Sparpreis Europa der Bahn nach Schweden.



Aktuelle Zeit: Do, 25 Apr, 2024 8:14

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]




Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 4 Beiträge ] 
Autor Deine Nachricht
 Betreff des Beitrags: Telefonsvararmeddelanden
BeitragVerfasst: So, 01 Jul, 2007 18:49 
Hej!
Här kommer lite att läsa.
Hälsningar Stina!

Telefonsvararmeddelanden

Hejsan. Du har kommit till familjen Svensson. Just nu har vi ett familjeslagsmål så vi kan inte svara i telefonen, men lämna namn och telefonnummer efter
pipet så ringer den som vunnit upp dig så fort vi kan.

Presidenten är inte inne just nu. Var god och lämna namn, telefonnummer, namnet på det land du vill invadera samt det hemliga lösenordet.

Tyvärr har du nått ett nummer som inte finns. Var god och vrid telefonen 90 grader åt höger och försök igen.

Hallojsan! Du har kommit till Pelle. Jag är hemma just nu, och just nu så håller jag på och bestämmer en sak, så säg vem du är och vilket nummer du ringer
från så ska jag fundera på att ringa dig...

Hur tusan spelar man in ett meddelande på den här mojängen? Jag hajar inte ett dugg alltså... Hallå! Testar! 1 2 3. Undrar vad som händer om man trycker
här... WOW!

Vet du vad jag hatar mest med meddelanden på telefonsvararna? De tjatar samma smörja som alla andra. Jag menar, är det verkligen nödvändigt att varje gång
få höra "Jag är inte inne just nu, men lämna namn och telefonnummer..."Det var därför som jag har ett kort och koncist meddelande. Jag lovar dig, kära
uppringare, att du aldrig ska behöva genomlida ett långt, urtrist meddelande då du ringer mig...

(Mormors röst:) Jag kommer ihåg vintern femtiotvå, kallt som på Nordpolen och inte hade vi några så fina saker som telefonsvarare då inte. Vi var helt enkelt
tvungna att hålla på och ringa och ringa tills någon kom hem och svarade. Nu så säger vissa att de inte tycker om de här nymodigheterna, men jag ska säga
dig, att du sparar en massa tid genom att lämna ett meddelande efter pipet. Tack ska du ha.

Du har kommit till 062 — 2118687. Vi köpte den här svararen på en auktion i Moheda och är inte riktigt säkra på att den fungerar som den ska. Du kan försöka
att lämna ett meddelande på den, men vi kan inte lova att det spelas in. Om vi inte ringer tillbaka till dig är det ett bra tecken på att den inte fungerade.

Förbereder Alfatest av mjukvaran PIP, version 1.5. Nedräkning följer:
5 … 4 … 3 … 2 … 1 …

Nej! NEJ! Inte det! Vad som helst, men inte pipet! Inte pipet! Nej! Snälla! Inte pipet! Vad som helst, men inte det! AAAAIIIIEEEEEEEEEEEE!

Hej. Det är är Davids telefonsvarare. Vad är du?

Hej, det här är Johns telefonsvarare. Han är inte i närheten, men jag är öppen för förslag.

Hejsan! Martins telefonsvarare är sönder och detta är hans kylskåp som talar. Lämna ditt meddelande väldigt långsamt så ska jag fästa det på mig själv med
magneter.

Hejsan, det här är Konrads brödrost. Konrads telefonsvarare är inne reparation, så var god och lämna ett meddelande när brödet är färdigrostat... (Kaplonk!)

Hejsan! Min telefonsvarare är sönder så jag har ställt dit min halvtrasiga CDspelare i stället. Tyvärr, kan jag inte spela in ditt meddelande. Faktum är
att jag inte ens kan spela musik i din väntan på att inte få lämna ett meddelande.

Hej. Detta är Carl och Marias dammsugare. Alla deras hushållsmaskiner har bytt jobb igen, och jag fick jobbet som telefonsvarare. Jag kommer nu att få ta
emot en massa meddelanden, vilket jag tycker är rätt så kul eftersom mitt gamla jobb sög. Lämna ett meddelande efter pipet, och jag lovar dig att jag ska
hålla det dammfritt.


Nach oben
  
 
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: So, 01 Jul, 2007 22:25 
Offline
gehört zum Forum-Inventar
gehört zum Forum-Inventar
Benutzeravatar

Registriert: 15.09.2004
Beiträge: 17598
Plz/Ort: Schweden, Norrlands Schärengarten
:YYBB: :YYBB: :YYBB: ...nu är det svårt att välja ....men som tur har vi inte ens en telefonsvarare för vi kunde inte bestämmer oss än vilken modell det ska vara ;-)

hälsning
Lis :YY:

_________________
Det ska va gött å leva annars kan det kvitta....
http://www.youtube.com/watch?v=E0Aj37ml8QI
Signatur ©


Nach oben
 Profil  
 
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: So, 01 Jul, 2007 22:44 
:YYBB: Nu vet jag varför min brödrost står inte i köket längre :YYBG:


Nach oben
  
 
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: Mo, 02 Jul, 2007 11:42 
Offline
gehört zum Forum-Inventar
gehört zum Forum-Inventar
Benutzeravatar

Registriert: 14.09.2004
Beiträge: 17112
Plz/Ort: Bergisch Gladbach
Hej hej!

Ich hasse Anrufbeantworter und Mailboxen.

Wenn jemand etwas von mir will und ich bin nicht zu erreichen,
kann derjenige später nochmal anrufen.

:YY:
Värmi


Nach oben
 Profil  
 
Betreff des Beitrags: Werbung
BeitragVerfasst: Heute


Nach oben
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:  Sortiere nach  
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 4 Beiträge ] 

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]


Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 0 Gäste


Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du darfst keine Dateianhänge in diesem Forum erstellen.

Suche nach:




Impressum und rechtliche Hinweise | Nutzungsbedingungen | Datenschutzrichtlinie


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Deutsche Übersetzung durch phpBB.de
phpBB SEO